Skip to main content

Trening  funkcjonalny – indywidualny

Praca z trenerem personalnym rozpoczyna się od dokładnej diagnostyki, zdefiniowania celu treningów i ustalenia planu treningowego. Taka forma treningu pozwala w szybki i skuteczny sposób na osiągnięcie celu niezależnie od tego czy będzie to poprawa poziomu aktywności fizycznej, powrót do sprawności po kontuzji lub pozbycie się bólu. Każdy trening trwa 55 minut. Na pierwszym treningu wykonywana jest ocena funkcjonalna, dzięki temu trener będzie mógł dobrać trening do aktualnego poziomu sprawności fizycznej. Przykładowo – jesteś po kontuzji i Twoim celem będzie powrót do sprawności – na pierwszym spotkaniu trener uwzględni Twoje oczekiwania i dobierze plan treningowy, tak by zostały one zrealizowane. Trening personalny jest odpowiedni dla każdego niezależnie od wieku i stopnia sprawności. Trening funkcjonalny jest nowoczesną metodą treningową pozwalająca poprawić fundamentalne wzorce ruchowe. Dzięki niemu poprawia się szybkość, koordynacja, siła i wytrzymałość. Każde ćwiczenie bazuje na ruchach złożonych. Cechą tego rodzaju treningu jest rozwój równowagi, stabilizacji centralnej i siły. Ćwiczenia wykorzystywane w tym treningu są nakierowane na świadomą pracę całego ciała. W związku z tym stosuje się zazwyczaj ćwiczenia wolne z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała lub ciężarem wolnym w postaci hantli lub taśm oporowych.

Kinga Wieczorkiewicz